بهراد آسانبر- فروش، نصب، خدمات پس از فروش آسانسورهای هیدرولیک با قطعات موریس ایتالیا liftiran.com liftiran.com محل تبلیغ شما در پورتال آسانسور و پله برقی لیفتیران

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
* ترین ها در پله برقی- قسمت 1 ۱۳۹۰/۱۰/۱۱

آسانسور-پله برقی

پله برقی ها، دوستان ما هستند!
این موجودات پرپله شیبدار میلیونها نفر را در طول قرن گذشته جابجا کرده اند و امروزه جزو یکی از ضروری ترین ابزار روزمره زندگی بشمار می آیند. اگرچه پله برقی ها از نظر شما ممکن است یک شکل و یک قیافه بنظر برسند، اما 10 مدل زیر، به شما اثبات می کنند که خیر! پله برقی ها هم دارای نسلها و شخصیتهای گوناگون هستند که بر اساس زمان ، مکان و نوع کاربری تغییر شکل می دهند، تا ثابت کنند که در مهندسی حرکت، هیچ چیز روی زمین نمی ماند!


پیرترینها

آساسور-پله برقی
آسانسور-پله برقی


از زمانی که اولین پتنت معقول برای اختراع ماشینی با کارآئی پله برقی به ثبت رسیده  در حدود 150 سال می گذرد. ایده پله برقی اولیه که در 1859 در امریکا به ثبت رسید، اولین گام در این زمینه به شمار می رود. از زمان ثبت این اختراع تا اجرائی شدن آن حدود نیم قرن طول کشید. در قرن 19 میلادی چندین اختراع در زمینه پله برقی های قابل استفاده ارائه شد که بهترین آنها، طرح جس رنو بود. پله برقی شیبدار وی در کنی آیلند پارک در نیویورک و در 1896 نصب گردید. این وسیله بیشتر شبیه اسب اسباب بازی بود تا یک پله برقی! (شماتیک آن را در شکل می بینید.) . این طرح اگرچه برای مسافران آب نشد، اما برای جس رنو نان شد! آن هم چه نانی! بله، سرانجام این طرح توسط کارخانه اوتیس خریداری شد.
پله برقی های اولیه، پله های از جنس چوب داشتند که متاسفانه در بروز یا گسترش آتش سوزی نقش مهمی ایفا نمودند! یکی از بدنام ترین سوانح پله برقی تاریخ، در 18 نوامبر 1987 رخ داد. در این حادثه، پله برقی باعث گسترش حریق در مترو لندن شد و نهایتا 31 نفر در این حادثه جان باختند. این حادثه باعث شد که بیشتر پله برقی های چوبی لندن تعویض شوند. بازماندگان این نسل هنوز در ایستگاه گرین فورد درحال خدمت هستند.

آسانسور-پله برقی


طولانی ترین ها

آسانسور-پله برقی


متروی مسکو در روسیه، در سال 1931 کلنگ زنی شد ولی در ماه می سال 1935 به بهره برداری رسید. ایستگاه پارک پوبدی در مسیر آرباتسکو-پوکروسکایا در سال 2003 گشایش یافت ، با پله برقی هایی به طول 126.8 متر! که شامل 740 عدد پله است. سفر از ابتدای این پله تا انتهای آن حدود 3 دقیقه به طول می انجامد. دلیل این طول زیاد، مسائل امنیتی بود که شوروی سابق در زمان جنگ سرد با آن دست و پنجه نرم می کرد و قانون موثر این جنگ، هرچه پائینتر، امن تر بود. درحقیقت متروی مسکو نقش پناهگاه اهالی مسکو در برابر تهدیدات هسته ای را نیز ایفا میکرد.

آسانسور-پله برقی


کوتاهترین ها

آسانسور-پله برقی


پله برقی های طویل به دلایلی ساخته و نصب شدند، اما پله برقی های خیلی کوتاه...؟؟ خب، بکارگیری آنها بعنوان راه خروج چندان موجه نیست. مثلا پله برقی کوتاه نصب شده در فروشگاه اوکادایا مور در کاواساکی ژاپن از همین نمونه هاست. این بچه پله برقی تنها شامل 5 پله است! که ارتفاعی حدود 83 سانتیمتر را تحت پوشش قرار می دهد! ظاهرا پیمانکار ساختمانی مقداری پله اضافه آورده و ترجیح داده تا آن را در جائی از ساختمان خرج کند، بجای اینکه دور بریزد.

پله برقی - آسانسور


اگر میخواهید بدون پرواز به ژاپن سفری با این پله برقی داشته باشید، از لینک زیر استفاده کنید.
http://www.youtube.com/watch?v=UhMHHHZq8bQ

بلند ترین ها

پله برقی - آسانسور


شما معمولا پله برقی ها را در آسمانخراشها نمی بینید. آسمانخراشها در قرق پسرعموی پله برقیها، یعنی آسانسورها قرار دارند. اما همیشه استثنائی هم وجود دارد: در ساختمان اومدا اسکای اوزاکا! این آسمانخراش که هفتمین ساختمان بلند اوزاکا در ژاپن است 173 متر ارتفاع دارد و درسال 1993 به بهره برداری رسیده است. این ساختمان شامل 2 برج 40 طبقه  است که توسط 2 پله برقی مجهز شده است. این پله برقی های یاغی، مستقیما و بدون توقف از سطح خیابان تا 2 طبقه بالائی برجها می تازند!

پله برقی - آسانسور


اگر به اوزاکا می روید که هیچ، اگرنه، از لینک زیر برای سوار شدن به این پله برقی های یاغی استفاده کنید.

http://www.youtube.com/watch?v=swBrDuNmmlU

ادامه دارد...

<لیفتیران>

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |