بهراد آسانبر- فروش، نصب، خدمات پس از فروش آسانسورهای هیدرولیک با قطعات موریس ایتالیا liftiran.com liftiran.com محل تبلیغ شما در پورتال آسانسور و پله برقی لیفتیران

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
آشنائی با قطعات آسانسور- قسمت3 ۱۳۹۱/۳/۲۳

 ENCODER   انکودر


همواره يكي از مهمترين بخش هاي يك آسانسور و يا يك روبات رولر (چرخ دار) كنترل حركت و ميزان آن به صورت دقيق است. از قطعات بسيار مفيدي كه امروزه براي اين هدف استفاده ميشود، مي توان به انكودرها اشاره نمود. كه در حال حاضر به شكل هاي خاصي يافت مي شوند. روش عملكرد انكودر ها به اين صورت هست كه به ازاي مثلا اگر يك دور كامل 3600 پالس توليد كنند.  در نتيجه با شمارش پالس ها مي توان ميزان چرخش و در نتيجه ميزان جابه جايي را محاسبه نمود.

elevator-escalator-www.liftiran.com-آسانسور-پله برقی

elevator-escalator-www.liftiran.com-آسانسور-پله برقی

انکودر و محل نصب آن بر روی موتور


OVERLOAD SENSOR سنسور اورلود


برای کنترل وزن کابین از سیستمی به نام load cell استفاده می شود این دستگاه که روی سیم بکسل و یا زیر کابین قرار می گیرد وزن کابین را اندازه گیری کرده به تابلو فرمان اطلاع می دهد ، باعث عدم حرکت کابین با وزنی بیش از ظرفیت شده و از خسارات و حوادث ناشی از آن جلوگیری می کند.

elevator-escalator-www.liftiran.com-آسانسور-پله برقی

نمونه های سنسور اورلود


MAGNETIC SENSOR   سنسور آهنربائی


در سیستم جدید شناسایی 2 سنسور  1-(دور انداز)  2-(استوپ طبقه)  جایگزین سنسورهای ثابت شده اند.این سنسورها به وسیله تراول کابل به مدار فرمان متصل شده اند وکار شناسایی را انجام میدهند.در هر طبقه به جای یک سنسور از یک عدد آهنربا استفاده شده که به محض قرار گرفتن سنسور روی کابین مقابل آهنربا ،سنسور عمل کرده پالسی به مدار فرمان میفرستد. به این طریق به راحتی مدار کنترل شده و آسانسور در جای لازم می ایستد. البته برای استوپ طبقه در هر طبقه یک آهنربا کافی است. ولی برای دور اندازی در هر طبقه 2 آهنربا نیاز می باشد. یکی برای جهت بالا و دیگری جهت پایین.که این عمل با یکی در میان شمردن آهنرباهای دور انداز توسط مدار فرمان اصلاح شده در حقیقت یکی از آهنرباها را می شمرد و دیگری را در نظر نمی گیرد.

elevator-escalator-www.liftiran.com-آسانسور-پله برقی

سنسور آهنربائی . محل نصب آن


DOORS  درب ها


در هر کابین آسانسور حداقل یک درب کابین و در طبقات نیز یک درب طبقه وجود دارد . از لحاظ نوع باز و بسته شدن، درب ها به دو دسته کلی لولایی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند . از نظر ساخت، درب های اتوماتیک نیز به دو دسته رو هم بازشو ( تلسکوپی ) و از وسط بازشو ( سانترال) تقسیم می شوند . درب های اتوبوسی که بصورت لنگه های تاشو روی یکدیگر ساخته شده و نظیر درب اتوبوس عمل می کنند، نوع خاصی از درب های اتوماتیک  هستند که درصورت کم بودن عرض چاه، مورد استفاده قرار می گیرند.
درب کابین بایستی مجهز به سیستم بازشوی اتوماتیک باشد.
درب طبقات می تواند هم از نوع لولائی و هم از نوع بازشوی اتوماتیک، متناسب با در کابین انتخاب شود.

elevator-escalator-www.liftiran.com-آسانسور-پله برقی

نمونه درها - بالا راست به چپ: اتوماتیک تلسکوپی - اتوماتیک سانترال / پائین راست به چپ: لولائی - اتوبوسی کابین


موتور سر درب


وظیفه سیستم محرکه درب در درب های اتوماتیک ، باز و بسته کردن درب ها به صورت ایمن و روان است . هنگامی که کابین به نزدیکی تراز کف طبقه مورد نظر می رسد یک وسیله مکانیکی باعث درگیری درب کابین با درب طبقه شده و ضمن باز شدن درب کابین هم زمان درب طبقه نیز به همراه آن باز می شود و در هنگام حرکت کابین نیز به طور عکس عمل می کند .

elevator-escalator-www.liftiran.com-آسانسور-پله برقی


ادامه دارد...

<تیم فنی لیفتیران>

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |