بهراد آسانبر- فروش، نصب، خدمات پس از فروش آسانسورهای هیدرولیک با قطعات موریس ایتالیا liftiran.com liftiran.com محل تبلیغ شما در پورتال آسانسور و پله برقی لیفتیران

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
>>کیفیت پله‌برقی‌های متروی !! ۱۳۹۲/۴/۱۳

اواخر سال گذشته در آخرین نشست خبری معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر هاشمی تشکر اعلام کرد که تا آخر اردیبهشت سال 92 تمام ایستگاه‌های مترو مجهز به پله‌برقی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حمایت وی دلیل تأخیر در پله‌گذاری را محقق نشدن وعده‌های مالی دولت، مشکلات گمرکی و خلف وعده طرف چینی که فروشنده پله‌برقی‌هاست، عنوان کرد و وعده داد که این مشکل تا پایان دومین ماه از سال جدید رفع شود. اکنون که بیش از 3 ماه از گفته‌های وی می‌گذرد قائم مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در گفت‌و‌گو با «حمایت» علت محقق نشدن این وعده را توضیح می‌دهد.

«بهرام عبابافی» می‌گوید: 19 پله‌برقی خریداری شده و در حال نصب آنها در 4 ایستگاه هستیم. البته تأخیر در نصب این دستگاه‌ها دلایل زیادی دارد است؛ اما مهم‌ترین دلیل مشکلات مربوط به ترخیص پله‌برقی‌ها از گمرک و حمل‌و‌نقل آنهاست. وی با بیان اینکه به‌زودی 3 ایستگاه دیگر مترو نیز پله‌برقی‌دار می‌شوند، اظهار کرد: همه 19 پله‌برقی در 6 تا 7 ایستگاه خط 4 نصب خواهند شد.

قطعات پله‌برقی،در داخل تولید نمی‌شود

به گفته عبابافی پله‌برقی‌های متروی تهران از کشور چین وارد می‌شود. وی می‌گوید: تولیدکنندگان داخلی هنوز موفق به تولید کامل قطعات پله برقی نشده‌اند و به همین دلیل مجبور هستیم بعضی از قطعات این پله‌ها را از چین وارد کنیم. ما در بخش گیربکس، کنترل، ترمز و ... نیازمند تولیدات کشورهای دیگر هستیم و فقط استپ پله‌برقی و بدنه آن در کشور ساخته می‌شود. قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره علت خرید از کشور چین با وجود اینکه ایرانی‌ها نظر خوبی نسبت به محصولات این کشور ندارند، می‌گوید: در این کشور محصولات درجه یک و درجه 3 تولید می‌شود و بنا به درخواست مشتری محصول مورد نظر را در اختیارش قرار می‌دهند؛ تفکر اشتباهی است که تمام محصولات این کشور قدرتمند اقتصادی را بد تصور کنیم. چین در زمینه ساخت پله‌برقی و آسانسور قوی است؛ بنابراین چینی بودن به معنی بد بودن کالا نیست. وی تصریح می‌کند: دو شرکت داخلی که در تولید پله‌برقی فعال هستند، باید فناوری مورد استفاده خود را ارتقا دهند تا در تولید بعضی از قسمت‌های پله‌برقی با مشکل مواجه نشویم.

خرابی جزیی طبیعی است

برخی معتقدند پله‌های ‌برقی کار شده در مترو برای جابه‌جایی حجم بالای مسافر کارایی ندارد و بیشتر مناسب مراکز خرید و تجاری است. این در حالی است که عبابافی پله‌برقی‌های نصب شده در مترو را مناسب همین کاربری می‌داند و می‌گوید:‌ پله برقی‌هایی که تا به ‌حال برای نصب در متروی تهران وارد شده‌اند، مشکلی ندارند و خرابی جزیی آنها طبیعی است. وی با بیان اینکه پله برقی‌هایی که در متروی تهران نصب شده است با توجه به استانداردها و مشخصات فنی حجم مسافران خریداری شده‌اند و یک گروه متخصص بر خرید آنها نظارت دارند، می‌افزاید: ما اسنادی را تهیه و در اختیار پیمانکار قرار داده‌ایم و آنان نیز ملزم هستند مطابق مفاد آن پله‌برقی‌های استاندارد را تحویل دهند و نصب کنند. به گفته قائم مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، پله‌برقی‌های متروی تهران انبوه‌بر (هوی دیوتی) هستند. این نوع از پله‌برقی‌ها دایم کار می‌کنند به همین دلیل بعد از مدتی خرابی کوچکی در آن به‌وجود می‌آید که قابل پیش‌بینی است و به ‌آسانی رفع می‌شود. وی ادامه می‌دهد: تنها مشکلی که اکنون برخی از پله‌برقی‌های متروی تهران دارند، مشکل طراحی آنهاست که باید برطرف شود.

نرخ خرابی پله برقی‌ها قابل توجه نیست

این مقام مسئول در شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه عده‌ای به غلط می‌گویند که پله‌برقی‌های مترو مخصوص مراکز خرید هستند و به درد مترو نمی‌خورند، ادامه می‌دهد: علت خرابی گاه به گاه پله‌برقی‌ها این است که در تهران روزانه 3 میلیون سفر با مترو انجام و 2 میلیون نفر جابه‌جا می‌شوند؛ بنابراین نرخ خرابی پله‌برقی‌های مترو نسبت به حجم عظیم سفرها و جابه‌جایی‌ها قابل توجه نیست.

عبابافی درباره مدت زمانی که ممکن است نصب و راه‌اندازی 19 دستگاه پله برقی در ایستگاه‌های متروی تهران طول بکشد، می‌گوید: درباره مدت انجام این کار نمی‌توانم اظهار نظر کنم؛ زیرا خریداری و حمل و نصب پله‌برقی‌ها از حیطه وظایف شرکت بهره‌برداری مترو خارج و به متروی هلدینگ یا همان متروی تهران مربوط است، ما فقط تحویل‌گیرنده و بهره‌بردار هستیم.

liftiran.com


 

 

 نام
 ایمیل
وبسایت

 نظر شما
کد امنیتی*
خطا! کد امنیتی صحیح نیست.
 
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |